tisdag 31 december 2013

Tack år 2013 - och varmt välkommen 2014!






År 2013, du har verkligen varit ett spännande år, fylld av nya upplevelser – och för första gången på flera år även innehållit framgång. Min första bok ”Min vän Smärtan” har ju kommit ut!

Mitt tarotkort för 2013 var Konsten som står för ett stort språng, skaparkraft, förening av motsatser och inre förändring. Först och främst utmanar det oss att se inåt, att hitta vår inre diamant.

Och det stämmer bra, detta år har också gett mig möjligheter att utforska mitt inre, även om Livets utmaningar inte varit lika tuffa som de fem föregående åren. Det har varit ett år med en del utåtriktad energi; min boks utgivning med allt som hör till, mina första föreläsningar, mitt första radiopratarprogram, min första intervju i Metro. Spännande utmaningar som jag klarat ”good enough” i mina ögon.

Året har också inneburit kontemplation, visserligen påtvingad av min stora fysiska och mentala utmattning. En utmattning jag väljer att se som tillfällig och nödvändig i min andliga utveckling (alternativet är inte så kul). Jag ser framför mig fjärilen i sin puppa, eller fröet som vilar i jorden.

Spännande då att mitt tarotkort för år 2014 är Djävulen som står för alstrande energi, ny vitalitet, humor, sensualism, sexualitet och kreativ energi. Så nästa år ska vara fylld av lek, skratt och sensualism. Ett Kroppens År – men med andlig touch. För kortet symboliserar också en kontakt mellan jordens mittpunkt och kosmos – något jag kan se mig själv vara. Väl förankrad i moder jord med nionde chakrat i universums mittpunkt. I källan till allt liv. Det här är en visualisering där jag hämtar kraft både från jordens inre och från stjärnorna. Inkaindianderna (Q´ueros) har två liknande övningar kallad Samin chakuy och Saywa chakuy. (Vill du veta mer om inka rekommenderar jag boken "Inkamästarnas arv" av Anna E Southerington).

Hur året än blir, kommer jag göra mitt bästa för att vara kärleksfullt närvarande i nuet. Att fånga de möjligheter som flyger förbi. Att ta emot det Livet erbjuder!

Hur ser du på ditt kommande år?


GOTT NYTT ÅR!



*****









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar