fredag 16 september 2016

Meningen med livet...

...måste väl vara att leva det - fullt ut?

Att leka, älska, utvecklas och utforska. Eller?

Tänk om det finns en dold agenda - som jag tappat bort. Eller ännu värre - inte blivit informerad om. Blir det kvarsittning då? Skulle bli för uttråkad om jag måste leva det här livet en gång till.

Så, snälla Universum, Gud eller vem du nu är, kan du inte skicka mig min agenda. Jag vill verkligen veta vad jag behöver göra för att klara tentan och gå vidare.

Men under tiden lever jag mitt liv som vanligt. Älskar, njuter, utmanar mig själv - mina rädslor, de få jag har kvar. (om jag inte lyckats gömma några på ställen jag totalt glömt bort. Under sängen kanske - längesedan jag var där. Fast jag har ju inte sett någon myrstig dit. Eller någon gråsugga )


Så allt är gott - som alltid. Egentligen.



Publicerad 2008-08-27 i Metrobloggen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar