söndag 31 december 2017

Tack år 2017!



Jag är så tacksam för alla gåvor du gett mig, stort som smått. Alla upplevelser, alla utmaningar, alla lärdomar. Du har varit ett relativt lugnt år dock, inte så mycket som hänt utåt – men i mitt inre har flera processer pågått. Framför allt verkar min energi vara på väg tillbaka, det blev rätt påtagligt vid julens traditionella promenader ner till sjöstugan. I år orkade jag gå flera gånger.

Att acceptera det som jag inte kan förändra – för stunden – är något jag blivit mycket bättre på. Och att, genom vissa NLP- och META-övningar, nu lättare komma in i tillstånd av ”flow” tack vare en helgkurs hos Inner Power Centre.

Jag har även lärt mig komma i kontakt med ”Mitt lilla jag” för att läka gamla barndomstrauman och dysfunktionella trosföreställningar från min barndom via en kurs i EFT – Matrix Reimprinting hos NLP Scandinavia.

Min sömn har också blivit så mycket bättre; dels pga. sömnstudien från Stockholms universitet jag fick vara med i, dels att jag lärt mig acceptans. Jag har också deltagit i en studie om utmattning och smärta via Vidarkliniken och Linköpings universitet, en studie som gett mig möjlighet att vistas några dagar gratis på Vidarkliniken med dess fantastiskt läkande energi.

Så tacksam att jag fått möjlighet att gå dessa kurser och studier som gett mig de verktyg jag behövt just då.

Det som är tänkt bli min nästa egna bok med arbetsnamnet ”Happy Body - från smärtkropp till lustkropp” är nu så gott som klar tack vare min vän som bjöd mig hem till sitt landställe i Spanien i september. En vecka vid poolen omgiven av djur och fruktträd fick igång mitt skrivande igen. Skrivandet som legat lite i stiltje de senaste månaderna.

Att utforska lustens, glädjens och njutningens påverkan på vår kropp och hälsa är mitt senaste projekt. Då passade det fint att jag fick möjlighet att vara extramatte till en liten ljuvligt busig kattunge, som blivit min mentor i just lustfylld glädjerik närvaro. Skratt (mitt) och bus (mest hans) blandat med kel fyllde våra dagar tillsammans. Nu är han tillbaka till sin riktiga familj – och jag har bestämt mig för att bli sambo med en ny kattunge. Snart. På riktigt.


Och min trettonde novellantologi har kommit ut, ”Över en fika i Svea rike” (tema ”det som skrämmer oss”). Stolt att få vara en av de trettiofem utvalda noveller av tvåhundra insända.





Varmt välkommen år 2018!

Jag ser fram emot ett år i Lyckans tecken (tarotkortet för mitt personliga växande detta år). Ett år fyllt av lust, glädje och kärlek och nya spännande upplevelser. Ett år för framgång; ekonomiskt, personligt, energimässigt och kreativt, är vad jag önskar mig. Ett år med mer social interaktion är de tidigare åren (när jag inte hade orken som behövdes).

Kanske blir det även det år där jag möter den stora kärleken. 

I dag är en bra dag att visualisera och därmed skapa mitt framtida drömliv, det liv jag vill leva år 2018.  Jag siktar så klart mot stjärnorna. 

***


Vad är du tacksam över? Och vad önskar du dig av nästa år? 

Har du en plan, ett mål?

Om inte, kanske detta är en bra tid att skapa din önskeplan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar