torsdag 17 augusti 2017

VIKTIGT ATT VARA TYDLIG MED DET MAN BER OM…



… för om man inte är det kanske det man får inte riktigt var vad man väntade sig.
Det fick jag erfara igår.





För någon vecka sedan bad jag Livet, Universum, om att få en kick i baken så jag kom ur den mentala och psykiska dimma jag befunnit mig i den senaste tiden. En dimma som gjort det svårt för mig att sätta igång mitt senaste projekt ”HappyBody – från smärtkropp till lustkropp”. Jag hade överhuvudtaget svårt att komma igång med något, min kropp och mitt sinne ville vara kvar i semesterns lugn. I förrgår bad jag om ett mirakel, en transformation till ett friskt energisk kreativt tillstånd och igår fick jag ett besked som verkligen gjorde mig vaken, omtumlad och chockad.

Ett läkarbesked jag inte väntat mig.

Jag har tidigare haft ulcerös colit, en kronisk sårig grovtarmsinflammation som jag trodde jag läkt genom ändrad kosthållning och livsföring, för förra året blev jag friskförklarad efter att haft en helt frisk tarm i ca 10 år. Men igår, på den årliga rutinkontrollen, fick jag beskedet att inflammationen i tarmen är tillbaka. Snacka om uppvaknande – men kanske inte den kick jag önskat mig.

Efter att först brutit ihop och ömkat mig själv, då besvikelsen och känslan av ett misslyckande var så stor, kom insikten att detta är helt mitt ansvar. Och när jag tar ansvaret har jag också möjlighet att förändra situationen.

För efter att ha fått friskförklaringen började jag slarva lite med min kost, jag tillät mig mat jag inte gjort tidigare, som glass, goda ostar och ibland kött. Var jag bortbjuden åt jag det som bjöds, var jag på restaurang tog jag det jag tyckte verkade gott – även bröd. Tydligen vill inte min kropp ha detta – det kanske ingen kropp vill egentligen.

Eftersom jag verkligen inte vill äta den medicin jag fick tidigare med massor av biverkningar, tänker jag först testa att återgå till min tidigare strikta diet.



Lite märkligt i sammanhanget är att jag just läst ut Anthony Williams bok ”Medial läkning” där jag funnit massor av tips och nya insikter om möjligheten att grunden till ulcerös colit (och fibromyalgi samt hypotyreos som jag också har) kan vara ett dolt virus – eller två. Epstein-Barr-viruset, bältros - och/eller ev. också borrelia. Det verkar logiskt, för jag har länge tänkt att kroppen inte attackerar sig själv i en autoimmun reaktion utan anledning (som läkarna påstår), det måste finnas en dold fiende där. Som ett gerillaband (viruset) som gömmer sig i djungeln (organen) och när militären (immunförsvaret) jagar dem kanske även civilbefolkningen och naturen kommer till skada.

Så, genom boken får jag nu möjlighet att testa en lite annorlunda behandling.

Är allt detta en tillfällighet – eller vill någon däruppe säga mig något? Synkrodestinitet?


Hursomhelst kommer min kosthållning nu återigen bli mer strikt. Troligen leder det också till mer energi, lust och glädje. Kanske är det detta som är miraklet jag bett om. 


En ny öppning - ett bättre liv!


***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar