söndag 21 september 2014

Att finna sin unika plats i livet



Frågan "vad är meningen med livet?" har ställts i alla tider och i alla kulturer - med varierande svar. Eller inga svar alls. Jag har också länge brottats med den stora frågan - och nu äntligen har jag fått det svar som passar för mig. 

Om man, som jag, ser livet som en skola, en utveckling där varje liv tar mig högre och högre upp i medvetande, varje liv har sin unika lärdom - då blir svaret ganska självklart. Att leva utifrån mitt hjärtats önskan att utveckla hela min potential - det är mitt livs mening. Att i upptäckandets glädje njuta av livet, att se allt som kommer till mig som lärdomar gör livet enkelt - även om det inte alltid är lätt. Kanske det till och med är svårare, mer utmanande?

Det senaste året, sedan jag släppte min första bok "Min vän Smärtan" har så många nya vägar och möjligheter öppnat sig. Fantastiska nya erfarenheter som gör mig både ödmjuk och tacksam. Jag har börjat föreläsa om smärtan ut ett lite annorlunda perspektiv, jag håller qigongövningar och studiecirklar om maten som medicin. Jag har fått möjlighet att gå vissa ledarskapsutbildningar gratis, och har massor av idéer om vidare kurser och workshops. Ett spännande samarbete med två kvinnor jag beundrar har precis börjat ta form  - och jag har just idag startat en e-kurs "Bli vän med din smärta" via TerapeutAkademin.se.




Jag tolkar allt detta som att jag är på absolut rätt väg i livet - för allt det jag gör ger mig så mycket glädje. Att få dela med mig av mina erfarenheter, kanske inspirera andra till ett liv i harmoni med smärta, med sin kropp och med moder jord.

Har du hittat din unika talang? Din plats i livet? Om inte - fundera över vad det är som ger dig störst glädje att göra. Där har du en viktig ledtråd.




Med kärlek
Gunnel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar