fredag 1 december 2017

KREATIVITET SOM KRÄVER ATT BLI UTTRYCKT



Att påbörja ett skrivprojekt är ibland som att ge sig ut på en resa, typ tågluff. Jag har en liten aning om vad jag vill få med på resan, var jag vill komma - men sedan visar den sig ta mig till helt nya platser. Fantastiska platser. Underbara ställen med nya utsikter, med ställen jag inte hade en aning om ens fanns.

Så är det för mig nu i mitt HappyBody-projekt. #frånsmärtkropptilllustkropp

Från hjärnans
belöningssystem, hormoner och signalsubstanser - och kosten som påverkar - till tarmens intelligens och de inneboende bakterierna som styr och ställer, till hjärtats, till universums medvetandefält - och så tillbaka till cellens intelligens. Till tankens och övertygelsens kraft m.m. m.m. Resan verkar aldrig ta slut. Och det är ju helt fantastiskt spännande – och som det ska – just nu.

Den här boken kan bli hur bred som helst, men jag inser mer och mer att allt jag skriver om nu har jag redan levt och upplevt. Jag hittar gamla anteckningar från studier, kurser, workshops, behandlingar - och allt vill komma fram nu.

Och den här boken
kräver lika enträget som Min vän Smärtan att bli skriven.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar