onsdag 23 januari 2013

Boken Min vän Smärtan har fått en förläggare!



En dröm jag länge haft är på väg att förverkligas!

Boken jag skrivit på de senaste åren har äntligen hittat sin förläggare. Ariton Förlag, ett förlag vars vision känns helt rätt för mig, gillade den. Är sprudlande glad! :)


Boken, barnet, som jag burit fram i hela växandets vånda - nästan som ett förlossningsarbete - släpper jag nu för första gången ut för allmän granskning. Under hela skrivandeprocessen har jag gråtit, skrattat, våndats och förundrats. Jag har vänt ut och in på mitt inre, utmanat mina demoner, hittat mina styrkor, mina hjältinnor.

Det jag ger er nu är mina alldeles egna erfarenheter av smärtans alla ansikten. På gott och ont.

Jag vill visa att smärtan, som många ser som en fiende, ett hot, faktiskt kan vara en guide, en vägvisare till ett rikare, friskare liv.

Så har det varit för mig. Idag är jag oerhört tacksam för hela denna smärtsamma resa, för den har gett mig så mycket mod, kärlek - och styrka. ( har ju haft en stark sparringpartner :) )





Min första lek med omslagsbild


Så nu är jag i den spännande fasen bokutgivning. Hur vill jag att boken ska se ut? Omslag, storlek, färg och bild? Typ och vikt av papper? Layout på inlagan? Ska jag ha bilder i inlagan? Massor av tankar och idéer som far runt  i huvudet just nu.

Men först ska manuset läsas av några utvalda testläsare. Är boken begriplig? Logisk? Vad kan behövas förklaras? Men framför allt undrar jag om läsaren blir berörd. Om min bok väcker tankar, skapar nya bilder, nya visioner, som jag önskar? 

Du kan följa mig - och bokens utgivning - på min Facebooksida Min vän Smärtan
https://www.facebook.com/MinVanSmartan 

2 kommentarer:

  1. Grattis till bokutgivningen. Är även en dröm som jag haft ett tag, att skriva en bok. Temat är klart, syftet är klart, boken finns i mitt huvud. Men var sak har sin tid.

    Är glad att du kommit så långt. :-) Ska bli roligt att följa dig.

    / Kram Richard

    SvaraRadera
  2. Tack Richard!

    Jag har också, under många år, haft en tanke att jag skulle skriva en bok (eller flera) men inte förrän nu var det tankar och upplevelser som nästan krävde att få bli en bok :)

    Lycka till själv med ditt bokprojekt.

    Kram
    /Gunnel

    SvaraRadera