fredag 26 oktober 2012

Surfa på din supertalang




Kan ett sätt att nå framgång vara att utveckla det man är allra bäst på 

- istället för att försöka förbättra sina mindre talanger? 


Har vi inte det ansvaret inför oss själva att förvalta våra gåvor? 



Men först kanske vi behöver finna dem.

*



Ett bra sätt att hitta vad vi är bäst på är att, helt förutsättningslöst, skriva ner allt man tycker om att göra - för det är oftast i hjärtats önskan vi kan finna våra  riktiga talanger och gåvor. Glöm vad andra sagt att du kan - eller inte kan - lyssna bara på ditt hjärta, din glädje.


Skriv ner allt du kommer på och när det känns klart, läs igenom och plocka ut de fyra som känns viktigast. Börja utforska dem; hur kan jag bli bättre? Vad behövs för att finna det som gömts i mitt inre?



Lycka till i ditt skattsökande!



*


Det kan också vara så att vi vet vad vi är bra på, men att något hindrar oss från att bli vårt bästa jag. Vi kan helt enkelt vara rädda för framgång, för att sticka ut. Jag jobbar själv med min rädsla  - eller visst motstånd kanske jag ska kalla det för - för framgångens alla aspekter av ansvar, utsatthet, krav etc




Nina Jansdotters senaste bok handlar just om detta - om framgångsfobi. Väl värd att läsa för den som misstänker att något i det undermedvetna hindrar växandet. (och gör vi inte alla det?)







Du hittar boken här: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9187239027



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar