tisdag 2 maj 2017

Från smärtkropp till lustkropp.



Kan det finnas ett personligt växande även i lusten? 

Kan lusten utmana mig att leva mer i harmoni med min kropps 

och mitt hjärtas behov? 

Mer i balans med Moder Jord och Universum?


Jag tror det. Nu släpper jag mer och mer tanken på att det endast är i smärtans utmaning vi växer i styrka, visdom och mod. Varför skulle lidandet vara enda vägen till upplysning? Varför inte använda till exempel den sexuella energin för att läka, för att höja sitt medvetande och stärka sin klarsyn? Att låta lusten och glädjen som uppstår kontakt med naturen, i lek med barn - eller vad det nu kan vara som fyller mig med den energin - få större plats i mitt liv.
Efter att under flera år utforskat smärtans alla aspekter; fysisk, psykisk-mental och andlig är min önskan nu att helt gå in i lustens och glädjens rike. Att bli en upptäcktsresande i min inre lustfyllda potential. Utan att för den skull förneka smärtan – eller mina skuggor.




Ett pågående projekt just nu är att transformera min kvarvarande smärta till välmående. Att förvandla smärtkropp till lustkropp. Att låta smärtan flytta ut medan lusten och glädjen flyttar in. 

Det handlar nu mest om mental transformation och som verktyg har jag bl.a. NLP, EFT, Kinesiologi och det jag lärde mig på kursen i Självledarskap, APG, med Anders Wallin och Patrik Fordell förra helgen på Inner Power Center i Järna. en fantastiskt omvandlande kurs som satte igång processer som fortfarande pågår. Tacksam!

Kanske blir mitt utforskande en bok – en fristående fortsättning på boken Min vän Smärtan.

Hur tänker du kring lusten? Lusten som drivkraft, lusten att frodas, att växa?




#frånsmärtkropptilllustkropp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar